Köpinformation

Beställning
Handla enkelt via din mobil, dator eller surfplatta. Webbsidan anpassar sig automatiskt till din enhet.

Alla beställningar är välkomna. Vi förbehåller oss rätten att vägra leverera om något verkar oseriöst.

Lager
Vi strävar efter att alla varor som visas skall finnas i lager. Skulle det uppstå fel på sidan och varan är slut informerar vi dig när vi fått in din order.

Priser
Samtliga priser är inklusive moms (25%). Reservation för prisändringar. Det pris som anges vid beställningstillfället i webbshoppen är det som gäller vid det specifika köptillfället. Samtliga priser är i SEK inklusive moms.
Produkternas priser kan man se i samband med produktpresentationerna. Vi reserverar oss för felaktigheter.

Sortiment
Är det något Du söker men inte hittar i webbshoppen kontakta oss på, info@originellt.se eller
ordertelefon: 0303-352 253

Färgåtergivning
Tänk på att färgåtergivning av bilder kan variera mellan olika datorer. Originellt.se kan därför inte garantera att kulören överensstämmer med färgåtergivningen på din dator.
Är Du osäker på kulören, har du möjlighet att beställa tygprov, 20kr/st , porto 20kr tillkommer per leverans. Beställ på info@originellt.se

Leveranskostnad
Alltid fri frakt inom Sverige på order över 600 kr (SEK). För order under 600 kr debiteras postens avgifter. Du kan alltid se priset på frakten innan du bekräftar din beställning.

Outlöst paket
För paket som ej löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för
returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad på totalt 300 kr

Leveranstid
Vi levererar din order så snabbt som möjligt, order inkomna innan kl 20:00 skickas normalt dagen efter.

Artiklar beställda i webbshoppen skickas med posten eller schenker privpack och leveranstiden är normalt 2-5 dagar, om annat ej anges. Vid eventuell leveransförsening kontaktar vi dig.

Leveranssätt
Brev: Mindre beställningar levereras som brev.
Postpaket: Beställningar som inte ryms i brev levereras som paket.
Varorna hämtas ut på Postens eller Schenkers utlämningsställe.

Reklamation
Om någon produkt blivit skadad under frakten kan Posten hjälpa dig med en reklamation. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav.

Om det däremot visar sig att vi gjort en felaktig expediering är du välkommen att ringa
eller mejla oss så ska vi rätta till det hela. Felaktig vara: Om varan är felaktig eller
skadad ska den reklameras. Anmälan ska var oss tillhanda inom 14 dagar efter att du
mottagit varorna. Originellt.se ersätter med ny vara eller pengarna tillbaka. Observera
att använd vara är godkänd vara och eventuell reklamation eller anmärkning godkännes ej.
Kontrollera varorna innan innan du börjar t.ex klippa.

Transportskada
Om Du redan vid avhämtning av leveransen upptäcker skada skall du inte ta emot godset utan lämna tillbaka på utlämningsstället.

Betalning
Genom att erbjuda många olika betalsätt vill vi ge dig som kund möjlighet att betala på det sätt som passar dig bäst.

- Kreditkort. Vi tar emot de vanligaste korten visa, mastercard, American express, m.fl.

- Pay Pal. Betalning genom ditt pay pal konto.


- Direktbetalning genom din bank. Du kan betala från SEB, Handelsbanken, Swedbank och Nordea. 


- Faktura. Vi ger dig möjlighet att betala via faktura (betalningsvilkor 14 dagar) samt delbetala, genom samarbete med Klarna, exp. avg 29,- kr tillkommer. kravet är att du inte har några betalningsanmärkningar. OBS: Leverans mot faktura görs enbart till beställarens folkbokföringsadress.

- Dela upp din betalning. Genom vårt samarbete med Klarna kan vi erbjuda att handla på avbetalning.


För att få handla på originellt.se´s webbshop måste du vara minst 18 år. Är du under 18 år
måste du ha målsmans godkännande.

Orderbekräftelse/Faktura
Orderbekräftelsen skickas direkt till din e-mejl när du bekräftat din beställning. Vi sänder fakturan på beställningen till dig i samband med leveransen av varorna.

Öppet köp
Du har rätt att byta vara eller ångra ditt köp inom 14 dagar förutsatt att varan är i originalskick. Förpackningen ska vara obruten och kredit utfärdas när returen anlänt
Originellt.se lager. Du står själv för returfrakten.
Kontakta oss via e-mail info@originellt.se

Utlämnande av personuppgifter
Originellt.se delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle.

Vad som avses med personuppgifter
Detta innefattar personuppgifter (så som/na) namn, e-postadress adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår sida automatiskt medger, så som ip-adress, webbläsarversion, operativsystem, webbadress som dirigerade er till vår sida, datum och tidpunkt etc.

Anti-SPAM policy
Originellt.se medverkar ej till att skicka så kallat SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till våran verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.

Övrigt
För tillfället levererar vi till Sverige, Norge, Danmark och Finland. Skulle du vara intresserad av att handla från något annat land ber vi dig kontakta oss.
Ring +46 303-352253 eller mejla till info@originellt.se för vidare information.

Garanti
Vi tillämpar konsument köplagen. Garanti gäller ej vid felaktigt användande av produkten.
Ej heller om kunden bedöms ha skadat varan själv. Vid defekt vara kontakta oss via mejl
så fort som möjligt på info@originellt.se Bifoga alltid kvitto/orderbekräftelse från Originellt.se´s webbshop vid retur! Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämdens rekommendationer.